Nabídka služeb

Diagnostika + náprava pohybového aparátu

Není potřeba žádné doporučení od lékaře

Jsme soukromé fyzioterapeutické centrum. Můžete se na nás obrátit přímo i bez doporučení od lékaře. Všechny služby plně hrazené klientem v hotovosti nebo platbou přes platební terminál.

První schůzka

Na první schůzku se prosím dostavte včas. Je vhodné si sebou přinést zdravotnickou dokumentaci již absolvovaných vyšetření a zákroků. Během první terapie probereme detailně historii vašeho zdravotního stavu.

Cílem diagnostiky pohybového aparátu a její komplexní výstup z ní neslouží jen k pojmenování či objasnění souvislostí k příčinám konkrétních pohybových problémů, dysbalancí či dysfunkcí, je především ukazatelem, jakým směrem postupovat, tak aby následná terapie obsahovala to, co klient skutečně potřebuje.

- terapeut vyšetří příčinu vašich obtíží na základě anamnézy a diagnostických metod.

- Částečná manuální náprava, odstranění blokád, uvolnění svalů, okamžitá úleva od bolesti.

- Navržení ideálního terapeutického plánu.

Chiropraxe je obor zaměřený na obnovu bezbolestného pohybu a funkce těla.

Zahrnuje řadu technik a léčebných postupů k řešení tělesných obtíží, zmírnění bolesti a zlepšení celkové pohyblivosti. Ať už se zotavujete po zranění, řešíte chronické onemocnění nebo se prostě snažíte zlepšit svůj fyzický výkon, terapie může hrát klíčovou roli ve vašem zdraví a celkové pohodě.

Věříme v holistický přístup k. Neřešíme pouze symptomy; identifikujeme příčiny vašich obtíží a vytváříme individuální plán k jejich řešení. Náš přístup je komplexní ve všech směrech.

Fyzioterapie

Co je to fyzioterapie?

Fyzioterapie je dynamický zdravotnický obor zaměřený na prevenci, diagnostiku a terapii poruch funkce pohybového aparátu. Vlivem fyzioterapeutických metod dochází k celkovému ovlivňování systému lidského těla. Proto je nutné klást důraz na mezioborové propojení. Fyzioterapie v rámci celostní medicíny spolupracuje s lékařskými obory nejen v oblasti ortopedie, neurologie, gynekologie a obecné rehabilitace, ale také v rámci interního lékařství a psychoterapie. V našem případě u nás úzce propojujeme právě s oborem chiropraxe, která je nám velmi blízká. Což nás přivádí na otázku:

Jaký je rozdíl mezi fyzioterapeut a chiropraktikem?

Laicky řečeno chiropraktik využívá manipulace – dojde na konec rozsahu pohybu a překoná přirozenou bariéru tkáně. Fyzioterapeut dělá maximálně mobilizaci kloubu, což znamená, že chce dojít jen ke koncovému rozsahu pohybu. Nicméně v dnešní době se tyto obory už velmi prolínají a fyzioterapeuti využívají manipulace při terapii zcela běžně.  Fyzioterapeut používá k tomu především pohybovou léčbu (cvičení), dále prostředky fyzikální terapie (elektroléčba, vodoléčba) a manuální terapie (uvolnění kloubních blokád, kůže, podkoží a svalů). Chiropraktik se specializuje na zdraví a funkci páteře a nervového systému. Lidé si proto často myslí, že chiropraktik může pomoci jen s bolestmi zad, šíje a hlavy. Nicméně chiropraktická péče je o celkovém zdraví a pohodě.

Díky těmto dvěma oborům můžete u nás dostat tu nejlepší komplexní péči i s cviky na doma.

Chiropraxe

Co je to chiropraxe?

Chiropraxe je zdravotnická profese zabývající se hodnocením, diagnostikou, léčbou a prevencí poruch pohybového aparátu, zejména páteře, a účinků těchto poruch na nervový systém a celkové zdraví. Důraz je kladen na edukaci a poradenství pacienta, podporu vlastní účinnosti, rehabilitaci a manuální techniky včetně manipulace/nastavení páteře. Chiropraktici používají biopsychosociální model péče a při léčbě pacientů berou v úvahu jejich potřeby, přesvědčení a preference. Podporují základní pilíře praxe založené na důkazech, péče zaměřené na lidi, meziprofesní praxe a přístupů založených na spolupráci v péči o pacienty.

Chiropraxe vznikla jako samostatná profese ve Spojených státech v 1890. letech 1950. století. Až do 1960. let se tato profese soustředila v Severní Americe a byla do značné míry izolována od běžné zdravotní péče. V 1970. a XNUMX. letech byly položeny základy pro širší přijetí profese – zlepšené vzdělávací a licenční standardy, významný výzkum, výzkumné texty a vědecké časopisy a právní uznání a regulace ve všech státech USA a různých dalších zemích.

Dnes se chiropraxe vyučuje a praktikuje po celém světě a tato profese si vysloužila široké přijetí jejích služeb ze strany veřejnosti i v národních systémech zdravotní péče. Je široce považována za hlavní příklad spojenecké disciplíny zdravotní péče, která dosáhla zralosti a akceptace v hlavním proudu. V roce 2003 WHO zveřejnila směrnice doporučující minimální vzdělávací standardy pro začlenění a regulaci chiropraxe v rámci národních systémů zdravotní péče. Tato měřítka aktualizují vzdělávací standardy v reakci na vyvíjející se potřeby zdravotnických systémů a očekávání pacientů a veřejnosti.

RÁZOVÁ VLNA -radiální

Radiální rázová vlna označující se také jako radiální tlaková vlna se řadí mezi neinvazivní terapeutické přístroje v oblasti fyzikální terapie. Jejím principem je přenos mechanické energie do ošetřované tkáně. Přístroj dokáže generovat tlakové vlny o vysoké amplitudě se změnou tlaku, přičemž průběh energie paprsku je rozbíhavý. To v praxi znamená, že největší účinek zaznamenáme na povrchových částech těla, jelikož výkon se s hloubkou průniku zmenšuje. Působí do 3-5 cm.

Je dobré vědět, že rázová vlna nic "nerozbíjí", jak se mezi lidmi občas traduje. Faktem je, že vyvolá v místě aplikace lokální zánět, který vede k hojivým procesům, které jsou vypsány výše. Rázová vlna se tak stává ideálním pomocníkem při řešení obtíží pohybového aparátu v akutních i chronických stavech. Vždy však záleží na individuálním stavu pacienta.

Léčby pomocí rázové vlny se bát nemusíte, nicméně je dobré vědět, že aplikace může být nepříjemná či lehce bolestivá. V našem centru však fyzioterapeuti vše pečlivě vysvětlí a při aplikaci respektují pocity pacienta. Většinou je zapotřebí absolvovat 3–6 sezení v rozmezí 5 až 10 dnů. Po aplikaci se doporučuje 48hodinový klidový režim. Terapie má naprosto minimální vedlejší účinky.

Můžete přijít s doporučením od lékaře i bez. Není nutností.

INDIKACE

• Epikondylitidy (tenisový a golfový loket)
  • Bolestivé spoušťové body ve svalech
  • Bolesti Achillovy šlachy
  • Plantární fascitida
  • Kalcifikace, bursitidy
  • Skokanské koleno
  • Omezení pohyblivosti
  • Impingement ramenního a kyčelního kloubu
  • Úponové bolesti
  • Ostruha patní kosti
  • Mediální tibiální stresový syndrom
  • Poranění svalů a šlach v subakutním stádiu (1-3 týdny od úrazu)

KONTRAINDIKACE

• Onkologické onemocnění (primární tumory, maligní onemocnění)
  • Porucha krevní srážlivosti / užívání antikoagulační terapie
  • Těhotenství (oblast plodu) – ve vzdálených místech ano
  • Systémové zánětlivé onemocnění či hnisavé ložisko
  • Aplikace v oblasti růstových zón u dětí
  • Trombóza
  • Léčba kortikoidy
  • Diabetická polyneuropatie
  • Kožní defekty, otevřená zranění
  • kov v místě aplikace
  • Hořečnaté stavy
  • Akutní infekce
  • Křečové žíly

Masáže

Těhotenská masáž

Masáž těhotných žen je velmi jemná, relaxační a bezpečná. Blahodárně působí na bolesti zad, šíje a nohou. Pravidelné masáže jsou skvělým způsobem relaxace a posilují a harmonizují maminku i dítě.

Dornova metoda + Breussova masáž

Dornova metoda je velmi jemná manuální terapie, která dokáže obratle a klouby vrátit do jejich původní přirozené polohy. Po vrácení kloubů a obratlů do původní polohy lze cítit okamžitou úlevu. Příčinou nesprávných poloh obratlů mohou být fyzické potíže, jako je např. rozdílná délka končetin, zkrácení svalů nebo výrony způsobené nehodami. Dornova metoda se provádí přirozeným a volným pohybem ošetřované osoby. Terapeut používá jemný tlak palců nebo celé ruky. Používají se pouze volné a přirozené pohyby, ošetřovaná osoba se nemusí bát prudkých a násilných pohybů, kdy by mohlo dojít k úrazu. Metoda je bezbolestná. Vrácení obratlů na původní místo se provádí aktivním pohybem ošetřované osoby. Terapeut zjistí, jakým směrem je obratel vychýlen a ošetřovaná osoba pohybuje protější nohou nebo rukou dopředu a dozadu. Terapeut vytváří protitlak na ošetřovaný obratel, který se sám vrátí na přirozené místo. Počet aplikací Dornovy metody pro dosažení požadovaného stavu je individuální, již po dvou ošetřeních se může dostavit úleva. V těžkých případech se však požadovaný efekt může dostavit až za několik měsíců. K tomu, aby byly účinky trvalé, je nutné odstranit nesprávné pohybové návyky. Zároveň s Dornovou metodou se často aplikuje i Breussova masáž páteře. Ta je velmi uvolňující a příjemná. Na rozdíl od ostatních masáží se při ní masíruje přímo páteř a její vzpřimovače a povrchové svaly. Při masáži se používá třezalkový olej, který zvyšuje hluboké uvolnění svalů a přispívá k regeneraci meziobratlových plotének. Masáž je prováděna velmi pomalými a jemnými hmaty. Někdy se Breussova masáž provádí ještě před aplikací Dornovy metody, aby se uvolnilo napjaté svalstvo.

Ruční Lymfodrenáže

Je jemná hmatová technika, která dokáže účinně rozpohybovat lymfu v těle. V dnešní době je naše tělo vystavováno mnoha negativním vlivům, například špatnému životnímu prostředí, nevhodné stravě, nedostatečnému přísunu tekutin či stresu. Vše ovlivňuje náš imunitní systém, jehož důležitá součást je právě systém lymfatický. Uzliny lymfatického systému totiž, mimo jiných svých funkcí, dokáží likvidovat viry, bakterie a toxiny. Ty se nám, pokud jsou uzliny zahlceny, dostávají do těla. Pak jsme třeba často nemocní, nebo stále unavení. Při zpomalené funkci lymfatického systému nám mohou otékat nohy nebo ruce. Rovněž vznik celulitidy je, do značné míry, způsoben nedokonalým odtokem lymfy z tkání.
Lymfatická drenáž dokáže vyčistit přeplněné uzliny a jemnými hmaty popohnat lymfu, čímž se funkce celého lymfatického systému opět obnoví.

Účinky lymfodrenáže:

• zrychlí se metabolismus, což je vydatná pomoc, nejen při hubnutí
  • detoxikuje se tělo
  • zvýší se obranyschopnost organismu
  • zlepší se akné, atopický ekzém se zmírní, nebo vymizí
  • ustanou bolesti hlavy i migrény, které mohou být vyvolány nahromaděním lymfy
  • uvolní se tkáňové napětí, zmizí pocit těžkých nohou či rukou
  • zmírní se projevy celulitidy, vyhladí pokožka a zastaví se zhoršování stavu "pomerančové kůže"
  • velkově se uklidníte, protože lymfatická drenáž působí také proti stresu
  • do těla přiteče nová vlna energie, budete se cítit plni síly
  • lymfodrenáž obličeje odvede otoky z obličeje, zpevní pokožku a tím zmírní vrásky, dojde k uvolnění napětí v obličeji

Lymfatickou drenáž provádíme bez oleje. Neprohříváme tkáň, z praktického důvodu - účelem drenáže je odvést lymfu, nikoli přivádět novou, to by bylo kontraproduktivní. Tělo si samo nastartuje svůj přirozený tok.

Kdy na lymfodrenáž nesmíte:

• akutní virové, nebo bakteriální onemocnění
  • akutní horečnaté stavy
  • zánětlivá onemocnění
  • srdeční vady
  • epilepsie
  • mokvající dermatózy
  • hnisavé kožní rány
  • onemocnění kůže
  • angina pectoris
  • onkologická onemocnění
  • není vhodná pro osoby s implantáty